Cart

Köpvillkor

Allmänna villkor
För att få handla i vår internetbutik krävs det att du har fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att du bekräftar din order, bekräftar du köpet och godkänner därmed våra köpvillkor. Alla varor förblir vår egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda.

Priser
Vi måste förbehålla oss rätten att ändra uppgivna priser om våra inköpspriser ändras. Vår målsättning är naturligtvis att alltid visa korrekta priser. Alla priser visas inklusive 25% moms (SEK).

Moms
Alla priser visas inklusive 25% moms (SEK).

Ångerrätt
Som kund hos Global Hair har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du har ej ångerrätt om förseglingen på varan brutits eller på något sätt skadats. När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.

Privat Policy
Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Leveranstiden är 1 till 3 dagar. Kommer din vara inte att kunna levereras i tid från oss meddelar vi dig.

Paket som inte hämtas ut
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten två veckor.
Varor som inte hämtas ut returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 200:-.

Returer
Retur skall ske i originalemballage och i oskadat originalskick. Returfrakt & ev. postförskott står du som kund för. Kom ihåg att kontakta oss via mail innan du skickar tillbaka varan.

Vid bruten förpackning av löshår gäller inte ångerrätten på grund av hygienskäl.

Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig.
Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig, när vi fått den defekta varan i retur.

Övrig information om löshår
Vi avsäger oss ansvaret vid färgning av löshåret då vi ej kan garantera resultatet oavsett vilken metod som använts.

Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjat din ångerrätt, ska vi betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. På konsumentverkets hemsida kan du läsa mer om distansavtalslagen & E-handel.

Produktansvar
Global Hair avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och sköts till köparen. Köparen har själv helt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera efter eventuella allergier eller fel Global Hair rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som angivs på produkt informationen på hemsidan. Ingen annan information är aktuell på än den på Global Hair officiella hemsida.

Force majeure
Vi kan inte ställas för svars för händelser utom vår kontroll, så som strejker, transportstörningar, krigshandlingar, import/exportförbud, naturkatastrofer, väderlek, trafikolyckor och brand.

Global Hair Sweden

Global Hair Sweden AB, Olof Palmes Gata 16, 111 37 Stockholm, Sverige | info@globalhair.se

Payson internetbetalningar

SOCIALA NÄTVERK





 





Logga in

Varukorg